Barnvakt.

Som jag skrev tidigare så är jag barnvakt åt mina syskon idag. Dom är världens sötaste och inte det minsta jobbiga (eller jo, lite, men det är marginellt. Dom är ju trots allt inte änglar heeela tiden men nästan), då ska det tilläggas att den ena är 5 och den andra 8 år, vilket vanligtvis är åldrar jag inte beblandar mig med! Just nu sitter vi i det nya TV-rummet (aka mitt gamla rum minus en vägg) och kollar på Katten Gustaf, på svenska visserligen men det funkar ändå: Han som gör rösten till katten är göteborgare så jag klagar inte! :)

Tidigare under dagen har vi spelat kort, memory och Yatzy. Alex (8 år) försökte fuska i allt vilket slutade med att Klara (5 år) vann hela tiden istället, hans fusk-teknik bör jobbas på tydligen... Sedan lagade vi lite lunch och Klara sjöng Veronicas Maggios låt "Jag kommer" för mig, den går tydligen såhär: "Jag komme, jag komme, jag komme, jag kommeee, jag blir så kär! I trappen, i landet, i hissen, i vattnet, jag falleeeeeer! FAAAALLLLEEEERRR" Sedan fick jag också ett nummer ur Mamma Mia som löd såhär: "Supa trupa, his amaja haa mi, ooo i wanna dooo, like i always dooo, somewhere ona street is you!" Detta med matchande såkallade "supa-trupas" vilket man tydligen kallar höga kickar! Hur kunde jag inte veta det liksom?

Syskon i pyjamas! <3






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hur har du gjort den där lilla "profil-rutan" i hörnet så att den syns direkt på framsidan?

2011-10-31 @ 16:57:04
Postat av: Johanna

Hej! Jag önskar att jag kunde hjälpa dig men tyvärr så har jag inte gjort sidan själv, jag fick hjälp av en kompis. Jag kan iofs kolla om hon vet :)

2011-11-01 @ 08:38:32
URL: http://willbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0