Blåser bort

Nu sitter jag på bussen på väg in till centrum för att shoppa det sista lilla inför nyår - Allt måste ju vara perfekt! Sedan blir det en fika med Carro från mitt gamla jobb och därefter drar jag och dansar! Äntligen! Som jag har saknat dansen! Det har faktiskt gått en hel vecka nu...

Fler uppdateringar om mitt lov kommer snart (så att inte Elin blir allt för upprörd av tanken på att hon inte vet vad jag håller på med på lovet utan henne. Allt för dig baby!)

Love <3

Almost over!

Jag förstår inte vad som hände? Hur kommer det sig att livet bara helt plötsligt har ökat framfarten med minst det dubbla? Jag vill inte, slow daown dude! Men faktumet kvarstår: det är bara en vecka kvar på denna terminen. Jag har alltså gått en hel termin på Åsa och det läskliga är att det känns som om jag började igår!

Denna veckan som har varit har dock varit helt amazing (så det är ju inte så konstigt att tiden bara flyger förbi). I torsdags hade dansklassen (alltså vi) sin Cafékväll vilket innebär att man spexar för dom andra eleverna på skolan. Dansarna har också ett rykte om att göra dom bästa Cafékvällarna på året så förväntningarna var minst sagt höga. Trots detta gjorde vi en riktig killer-kväll - i dubbel bemärkelse. Vi gjorde en detektivrunda som var helt superawesome! Vilket den verkligen borde ha blivit med tanke på hur många nätter alla satt uppe för att fixa manuset, prylar, rigga och allt annat pyssel.

I helgen var det Nobellmiddag på Almen med efterföljande fest vilket också var helt awesome! Vi röstade fram Åsas festprisse och Åsas fredspristagare. Festpriset kammades hem av Elin med motiveringen "Bra festat i Egypten, du ställer alltid upp för att göra festen perfekt åt alla!" - mycket välförtjänt av detta pris tycker jag! Fredspriset gick, efter en jämn kamp med Kape, till Elmaze och hon förtjänar det verkligen också! :)

Igår var det luciavaka inne på skolan med film heeeela natten. Det var superdupermysigt men tyvärr så är man ju inte jättepigg idag... Totaly worth it though!

Denna veckan har vi ett samarbete med musikerna vilket är totaly AWESOME! Love it! Vill inte göra något annat! Dom är verkligen helt sinnesjukt duktiga och det är så jäkla roligt att få jobba med dom! Imorgon ska vi testa på att byta roller så vi får väl se hur det går :P Mer om detta kommer i nästa up-date som tyvärr kan dröja ett tag. Men stay tuned anyway! :)

Bildlig up-date från Egypt!

Dag 1 - på flygplanet!

Dag 1 - första drinken på semestern!

Dag 1 - Shisha på balkongen

Dag 2 - på stranden

Dag 2 - Egyptisk impro

Dag 2 - utekväll på Pacha

Dag 3 - vid poolen!

Dag 3 - Atom chillar!

Dag 3 - gänget i soho!

Dag 3 - man blir glad av Tequila!

Dag 4 - Posar innan middagen!

Dag 6 - snoklingstripp med klassen :)

Dag 7 - sista middagen i Egypten!

Dag 8 - Bruna människor vill inte åka hem!

Egypt baby!

Förra tisdagen bestämde vi (Jag, Elin, Elmaze, Kasper och Dawda) att det var dags att vara lite spontana så vi bokade en sista-minuten resa till Egypten, Sharm el sheikh. Så på natten till torsdag tog vi våra väskor och åkte till Arlanda, världens bästa mentor Linda körde oss dit, sen var det bara att checka in och några timmar senare var vi framme i sommarvärmen!

Hotellet som heter Mexicana, var jättefint! Visserligen en bit från stranden men det gick bussar som var gratis eller så tog man en taxi vilket kostade mellan 10-20 egyptiska pund beroende på vart du ska åka. 10-20 pund är cirka 12-25 kronor och då fick vi alla fem plats i taxin så det blev en del taxiresor! Men tillbaka till hotellet! Vi borde i en lägenhet med tre rum och kök och hade en jääääättemysig balkong vilken vi satt och röka Shisha (vattenpipa) varje dag. Vi räknade ut att vi har rökt ungefär 70 kolbitar på den veckan. Det är 10 om dagen... Ooops!

Några dagar spenderade vi vid poolen (hotellet hade två superfina) och några dagar vid havet, det blev inte överdrivet mycket pressande men jag är ändå brun så jag är nöjd :) Men det bästa vi gjorde på hela resan var snorklingsutflykten! Jag säger bara det: om du ska åka till Egypten måste du snorkla! Det är heeeelt amazing!

På kvällarna blev det middag på restaurang, lite lyx får man ändå ha på semestern! Vi satte upp en regel att inte gå till samma ställe två gånger vilket gjorde att vi hittade många fina pärlor. Dock så bröt vi mot regeln sista kvällen och gick till vårat favorit ställe, vi kände att vi ville ha ett säkert kort!

Det blev en del festande också, men inte så mycket som man hade kunnat tro när ett kompisgäng drar på semester. Vi gjorde två feting utekvällar på en klubb som heter Pacha, där är vi numera "kändisar" efter att ha battlat några på dansgolvet och sedan gjort en liten show på scenen vilket resulterade i att vi fick gratis inträde och gratis drinkar resten av veckan om vi så hade velat. Detta utnyttjades bara en gång, vilket var dagen efter, då grundade vi med "one, two, three, four. I declare a tequila war"... Vi hade väääääldigt kul men dagen efter rörde vi oss inte en meter från hotellet på hela dagen...

Utöver allt underbart som jag redan har skrivit om har vi lärt känna en hel del sköna människor som har hjälpt oss att göra våran resa lite mer awesome än vanligt. En kille i receptionen fixade med massa fint till Elmazes födelsedag plus Pacha-grejen, våran städare gjorde grymma saker på rummet, en annan kille från Pacha visade oss andra delar av Sharm el sheikh som vi annars hade missat och den sista var egentligen mest jobbig men han tyckte om oss allihop så mycket att han var söt ändå! :P

Nu är vi i alla fall hemma igen, vi kom tillbaka i torsdags natt och jag måste säga att det är blandade känslor. Jag saknar värmen och solen och middagarna och chillet men det är skönt att vara hemma till lite mer struktur och träning och härliga människor - Åsa helt enkelt! :)

Jag tänkte lägga upp liten bilder men tyvärr så har jag inte minneskorten just nu... En viss Elmaze snodde dom igår så jag får helt enkelt lägga upp dom sen!