Make me over?

Idag regnar det vilket innebär att det kanske inte är riktigt lika kul att sitta fast ute i en skog. Det enda positiva med det hela är att jag inte lär behöva fylla på vattnet till hästarna i hagen. Så denna dagens spenderas inomhus, framför TV'n (och framför datorn i reklam-pauserna) och eventuellt en stund med näsan i körkortsteori-boken (mindre kul, men nödvändigt).

Hur som helst så satt jag precis och kollade på Oprah vilket vissa dagar kan vara rätt underhållande, andra dagar rätt tråkigt och vissa dagar snyft-framkallande. Idag var det ett underhållande avsnitt som handlade om par som behövde stylas om, alltså få en make-over. När jag satt där så tänkte jag "shit vilket tur att dom inte sprang in i mig för 2 år sen, då hade dom tagit in mig på kris-avdelningen!". Ja för helt ärligt så var det ganska illa. Okej att man är dansare och går ofta runt i träningskläder, men kanske inte varje dag? Jag hade konstant gråa mjukisar i storlek XL, någon jääääättestor T-shirt, hoodtröja och i regel alltid keps. Dessutom sminkade jag mig typ 1 gång i veckan (max!). INTE OKEJ!

Inte för att jag bryr mig så jättemycket om hur jag ser ut nu (okej, ofta, men inte alltid...) så påverkar ju faktiskt ens utseende hur man känner för sig själv. I alla fall gör det det för mig. Jag känner mig sjukt mycket bättre nu än vad jag gjorde för några årsen. Och om man nu har en bra grund så behöver man ju inte dölja den? Man kanske inte behöver gå runt och flasha, för det är ju bara obekvämt. Men min standard är numera jeans och t-shirt, inte flashigt, men å andra sidan inte sunkigt. Så det funkar alltid och dessutom så känner jag mig varken supersnygg eller jätteful, jag känner mig som mig själv.

Shit vilket inlägg det här blev, men så är det ibland när man bara skriver av farten och har alldeles för mycket fritid! Jag kommer säkert snart med någon intressant uppdatering om skogens helg-events! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0