En dag som piga

Denna veckan har jag lovat mamma och hennes man att passa deras djur under fyra dagar, dom ska ju ändå passa min hund i nästan 1 år. Men då snackar vi inte om den vanliga "passa någons djur när dom är borta" utan lite mer avancerad nivå. Jag har nämligen 3 hundar, 4 katter och 16 hästar att hålla koll på (och några små möss som lever under köksbänken, dom är jättesöta!). Så det är helt enkelt lite mer som ett heltidsarbete. Först var jag lite skeptisk med tanke på att jag inte har någon bil/körkort och deras ställe ligger 1.5 mil från närmsta busshållplats/civilisation och jag är ändå van vid att bo i stan men efter idag känns det ändå helt okej. Det är rätt mysigt att vara här ute och pilla lite med hästarna, klappa lite på hundarna, chilla i solen och bara ta det lugnt. Dessutom hade jag sällskap i några timmar av mina vänner Anna och Frida som bor i Fjärås och har sina hästar bara någon kilometer ifrån mammas hus.

Men som sagt så har det ju bara gått en dag, så vi får väl vänta och se hur jag känner på söndag! Det kommer säkerligen updates under veckan också :)

Den ända nackdelen med att vara här ute är att man har så sjukt mycket tid att tänka, vilket jag känner att jag inte borde göra just nu. Så jag jobbar febrilt med att INTE göra det...

Hur som helst så ska jag kolla lite på TV nu - SOFT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0