Jag kan skada mig!

Nu är det ett faktum. Jag är en idiot (Ja, till er som redan visste det - en applåd!)
Nej, men kanske inte på alla punkter, men i alla fall på punkten "Du & Din Kropp". Min kropp går sönder, den är trasig. Det började i ganska tidig ålder på en Judo tävling. Det gick ganska hårt till och detta resulterade i en diskförskjutning - ajajaj! Jag kan fortfarande idag känna smärtan av smällen... Så då skickades jag till naprapat efter naprapat, för att sen hamna hos en sjukgymnast som skickade mig till en sheropraktor osv. Allas resultat var - ingen dans och mindre träning. Lyssande Johanna på detta? Nej. Hon trodde att hon kunde sätta sig över naturens lagar och bara liksom glida med obemärkt och ostraffad.

Nu mera lever jag med ryggproblemet (som om jag har något val... "Nej, du får inte bo hos mig") men det påverkar mig inte så jättemycket.

Så istället tänkte jag - varför inte skaffa en ny, aktuell skada? (Nej, jag tänkte inte så)
Så jag vred sönder min menisk (ja, för er som inte är insatta - den där saken som sitter bakom knäskålen som är till för att dämpa knäna). Jag hamnade hos sjukgymnasten som sa "ajabaja" (som vanligt), sa att jag var för svag i mina ben (Nähä?! otippat!) så jag ska styrketräna 3-4 gånger i veckan (för det har jag verkligen tid med!) och hon sa att jag ska helst vila 6-8 veckor. Självklart. Jag säger upp mig från mitt liv nu. Det är bara att beställa en kista och gå och lägga sig.

Nej, men saken är denna att om jag tar det lugnt kan jag slippa operation, vilket jag hoppas på... Så jag ska ta det lite lugnare och så får vi se hur det går. Annars är det "bye, bye, dance.."

Ha det nice och sov gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0