Sol?

Jag undrar om det är så att meteorologerna är överopptimistiska, totalt inkompetenta eller bara inte vill att alla svenskar ska falla i djup depression? Det utlovas hela tiden att det ska bli en "riktigt varm och fin helg" dom senaste 4 veckorna - men än en gång har denna förutspåning gått helt åt helvette då det idag är 13 grader och mulet!

Men jag är 20 år nu och jag tycker att efter 20 somrar i Sverige borde man ha lärt sig. Så jag förväntar mig ingenting längre utan ser det snarare som lite pluspoäng om det skulle trilla in några soldagar i regnperioden. Och om man nu så gärna vill ha sol så är det bara att boka en sista-minuten (om man har råd då, of course) och avnjuta den någonstans längs medelhavet där meteorologerna kan få nytta av sin sol-opptimism!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0