Leche betyder Mjölk!

Den nya familjemedlemen heter så, Leche alltså. Det är en söt liten Kattflicka som är endast 4 veckor gammal! Tamara (Juans systerdotter) hittade den lilla krabaten ute på gatan, utslängd och lämnad. Så fort jag såg henne smälte mitt hjärta och jag ville bara hålla om det lilla kattlivet så den skulle känna lite kärlek. Om det är något som gör mig riktigt ledsen så är det när folk behandlar sina djur illa. Så att slänga ut en sådann liten gullunge är för mig helt obegripligt! Efter att ha hållt katten i famnen bara några sekunder insåg jag att jag inte bara kunde lämna lillan ute igen, utan det var meningen att jag & Juan skulle ta hand om henne! (Eller nått, jag ville ha den i alla fall)
Så vi tvättade henne, strödde på lössmedel, matade henne och fixade en sovplats.



(Jag och Leche kollar på Stylista)


Jag kollade direkt upp på internet vad det skulle kosta att ta hem henne och där dog drömmen om att kissen skulle bo hos oss i Sverige. Chile är tydligen inte med på listan över länder med "Rabies kontroll", så för att ta hem henne skulle hon behöva ta minst 2 rabiessprutor som ska tas med 120 dagars mellanrum, mängder andra vacciantioner & intyg + 120 dagar i karantän! Så tyvärr så får vår lilla bebis stanna kvar här i Chile när vi åker hem. Men som tur är så har familjen här lovat att ta hand om henne, så det känns ändå helt okej.



Kommentarer
Postat av: Katrin

Härligt att ni tog hand om det lilla livet!! Ni är en sanna djurvänner!! Kram

2010-01-08 @ 08:49:03
URL: http://www.ishastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0