Är man en riktig hemma-fru nu eller?

Idag har jag diskat, handlat, lagat mat (till hela veckan, lika bra att slå på stort), bokat tvätttid och nu sitter jag på internet och letar efter en ny dammsugare! Och till saken hör att allting känns helt naturligt, det är inte ens jobbigt! Man börjar ju bli en aning förvirrad över denna dramatiska förändring. Tidigare i mitt liv var diska det värsta jag visste, tvätta var ett rent mysterium och laga mat - nej nej!
Men med åren har allting smygit sig på mig sakta men säkert och jag är numera ett proffs! (Eller ja, för mina ynka 20 år i alla fall).

Jag kom ihåg när jag va yngre och mamma sa att jag var tvungen att städa mitt rum. Det var som om jorden skulle gå under och jag kände en kvävande känsla i halsen. Noooo! Inte bara det att man skulle plocka upp tjugofemtusen leksaker som låg slängda här och var i rummet. Sen kom mamma in med dammsugaren och hela världen började gunga och jag kände sig nästan svimfärdig!

Men numera är det tvärtom. Om jag inte dammsuger, städar och fixar får jag en lite lätt panikartad känsla. :P Kanske låter helt stört, men det är så det är!

På dagis med mina 2 kompisar i Balltorp, jag är den lilla figuren till vänster i röd overall!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0