Tillbaka på hemmaplan

Japp japp. Nu har vi lämnat paradiset och är tillbaka i den svenska vardagen! Klimatväxlingen tar verkligen på kroppen och jag går runt och fryser hela tiden + att mina naglar bara flyger av (!) Är numera tillbaka på stadiet se-helst-inte-mina-fula-naglar... inte alls kul faktiskt.

Men annars är det rätt gött att vara hemma igen. Lägenheten. Sängen. Tv'n. Soffan.  Och Dansen! Yaaaay! Så himla skönt att vara tillbaka i danssalen och plåga den två månaders utvilade kroppen. Har en sån sjuklig träningsvärk redan, fick den i fredags. Och då hade jag dagen innan visat typ 5 gånger hur man gör en kullerbytta samt hjulat och stått på händer. Det va allt. Är man otränad eller vad? Men förhoppningsvis så kommer allt tillbaka ganska snabbt. Jag kom hem i ett otränat skick, men med så mycket inspiration och träningsglädje! Jag riktigt ser fram emot att gå till jobbet, till och med när jag behöver gå upp klockan 8 på morgonen! Det kallar vi dansglädje! :D



(Mindre smickrande bild, men iaf efter mötet med gruppen!)



(Nymålade naglar med världens finaste ring på fingret!)



(På flygplatsen påväg hem!)

Och sååå roliga klasser jag har haft denna veckan. Hiphop-klasserna i fredags - riktigt nice (hade dock missat att äta tillräckligt, så va lite halv-virrig sista lektionen, måste nog jobba på matrutinerna...) House-klassen idag - Yaaay! House, house, house! :) Och alla mina barn! Jag har upptäckt en ny sida hos mig själv: jag kan undervisa barn och jag vill inte äns döda dom! Nä, men seriöst så trodde jag att jag var den sämsta pedagogen i världen när det kom till barn, men tydligen inte! Dom gillar mig till och med. Och tycker att jag är rolig å sånt! (haha) Vem kunde trott det? Jag tror helt seriöst att jag blev "vuxen" när jag fyllde 20. Någon måste ha kommit och kastat en Nu-blir-du-vuxen-och-kan-hantera-barn trollformell eller något!

Och nu får jag ju handla min egen alkohol utanför en bar, vilket är skönt. Så detta skulle ju självklart testas, så glad och nöjd gick jag till systemet för att köpa en flaska rött (Gato Negro, Chilenskt, 69 :-, passar min ekonomi bra...) Jag går till kassan och så klart så frågar den gamla kassörskan (som var jätteglad) om mitt legg som jag så snällt ger henne. Hon studerar det noga och säger sedan: "Grattis i efterskott! Haha, 90ia! Det är så många nollor på din legitimation att det känns som om du knappt är född än! Haha..." Sjukt vuxen man kände sig då...

Så tillbaka till Sverige och livet. Det var skönt att vara borta, men på något sätt är det ändå alltid skönt att komma hem!

PEACE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0