Dagens dilemma

Jag har ett problem:
Om jag inte har mina glasögon på mig så blir jag jättetrött och får ont i huvudet så fort jag bestämmer mig för att stirra på en skärm i mer än 10 minuter (och idag var det inte så att jag hade något val utan jag var tvungen eftersom jag jobbar). Men om jag nu har på mig mina brillor så blir jag så sjukt snurrig när jag tar av mig dom, hela världen känns typ helt diffus och ja, jag måste ta av mig dom - ingen bra idé att dansa på dom på:
1. dom kan ju trilla av = aj i plånboken
2. vet ni hur konstigt det blir att kolla genom spegeln med glasögon? Jag får inget grepp om verkligheten och kan inte fokusera på mer än en elev i taget vilket kanske inte är så bra. (Stackars den unge som man bestämmer sig för att stirra på liksom, den kommer ju att bli liv rädd!)


Så ja, det är liksom pest eller kolera - pick one. Allmän huvudvärk eller total snurrig? Jaa.. jag har inte avgjort vilket som är bäst än. Om någon har en lösnng på mitt problem uppskattas detta väldigt!

Men nu ska jag in och undervisa så dax att stänga ner datorn och försöka hitta fokuset igen.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Linser my friend! :) Om du inte redan provat det. Du kan ju köpa månadslinser?

2010-04-16 @ 17:24:29
URL: http://frudiamant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0