Rock on!

Nu är en ny dag här i LA, klockan är 12:07 och jag är ganska sleten efter igår...

Igår började vi dagen med att gå en liten runda i west Hollywood, det tog fett lång tid att gå så det gör vi inte igen. Min fötter protesterar!
Jag och tjejerna har bestämt att vi inte ska shoppa så mycket första veckan utan ta det i slutet, men vi kunde inte hålla oss igår... Sååå det blev lite nagellack! OPI kostar knappt typ 50 kr! Heeelt sinnesjukt jävla billigt! Heaven on earth! :D

Sen, efter promenaden, drog vi hem och käkade för att sedan gå och fixa naglarna :) något som också är galet billigt! Vanliga vita Akrylnaglar kostar knappt 150:- och vill man bra lite "fancy" och ha nailart kostar det hela 250:-! Så nu har jag vita fina med en glittrig silverrand :)

När vi väl var klara så tänkte vi dra och dansa men vi var lite för sega och missade dom två första (trots att skolan ligger tvärs över gatan...) och den sista vi väl hann till blev inställd! Typiskt! Men vi tar igen det idag! :)

Efter det hade vi "going-home-party" för våran taiwanesiska vänner. Det blev biljard (som dom var nördigt duktiga på!) Vi sög, of course, så det slutade med att dom fick hjälpa oss. Alltså egentligen spelade dom med varandra... Men det var kul! Sen blev det beer-pong vilket vi inte är riktigt lika sugiga på! Föresten, på hostellet har dom ett beer-pong bord! Ett riktigt! :P

Kvällen sprang sedan iväg med drinking-games och en nattlig rush till the liqour-store för att köpa mer sprit. vi lärde dom "fuck u", dom lärde oss "drive the bus"! Och ju mer vi drack desto bättre engelska pratade dom, eller så var det bara så att man var för full för att förstå att man inte förstod... Det jag tror jag vet är att dom är kändisar i Taiwan, vilket kanske inte säger så mycket för det är ju ett yttepytte litet land, men ändå coolt!

Idag är vi som sagt ganska slitna men det var såååå värt det!

- Americaaaa, fuck yeah (internskämt som ingen kommer att förstå men som jag vill skriva ändå!)

Peace! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0