Göteborg över helgen

Ja, det känns lite konstigt att säga det men nu är vi hemma igen efter en helg i Göteborg. Jag, Elin, Martin och Kendi (plus Elmaze men henne dumpade vi i Borås) tog bilen till Sveriges framsida. Vi drog i fredags direkt efter sista klassen. Eller ja, vi skulle dragit direkt efter sista klassen om det inte hade varit så att jag hade "blivit av" med mina fantastiska Puma Suedes och jag nödvändigtvis skulle vända upp-och-ner på hela Åsa innan vi åkte. Dessutom så upphittades dessa senare i Göteborg, läääängst ner i packningen. Japp. Det är därför man inte ska packa när man är trött, har förtids demens och heter Johanna.

Hur som helst så kom vi iväg! Vi var framme vid 8-tiden och slängde in sakerna i lägenheten. Sedan drog vi ner till stan för att ha en liten chill-kväll med trevligt folk på Viktoria i Vasastan vilket var supermysigt. Förutom det faktum att jag lyckades spilla ut en heeeel cider rak i mitt knä och på mina bomullsbraller som sög åt sig minsta lilla droppe dom kunde få tag i - Det gick att krama ur dom efteråt, no bullshit!

På lördagen gjorde jag en liten solo-tripp till Kungsbacka för att hälsa på min fina mamma och min underbara, fantasktiska lilla voffsi! Åååå vad jag har saknat honom, det är heeelt galet! Han låg och sov i mitt knä under hela tiden jag och mamma satt och fikade! Snutt. Nu får jag lite ont i hjärtat när jag tänker på honom. Men jag vet ju att han har det bra hemma hos mammi.

Efter den trevliga fikan var det dags att dra till Liseberg! Wiiiii! Jag tröttnar verkligen aldrig på att gå dit. Dessutom så känner man sig lite som en 12-åring igen när man är där - det var faktiskt ett moment när jag och Elin sprang mellan två åkattraktioner, for real! Men dock måste jag erkänna att jag inte är riktigt lika bad-ass som jag var när jag var 12 (då åkte jag ALLT!) för nu så bangade jag faktiskt Atmosfear. Jag kände att ett klokt val med tanke på att när jag förra gången besökte Liseberg och åkte höjdskräcken, hade ett mindre ihop-bryt/panik-ångest på vägen upp i tornet (han som satt bredvid mig då hade visserligen jätteroligt. Taskmört!)

Idag så åkte vi alltså hem igen, tillbaka till lilla Sköldinge, och det var jätteskönt. Även om Göteborg alltid, egentligen, är nummer ett i mitt hjärta så är faktiskt, just nu, Åsa det ställe där jag trivs som bäst! :)


Mys i bilen på väg upp (innan vi flippade ur...)


The moment innan jag spiller över hela mig...



Min fiiiiina hund!



Lite mindre vackra frukost-bilder från idag! :D

Tyvärr så låste jag in min kamera när vi var på Liseberg, så jag får sno lite bilder av dom andra sen. Men annars kan ni säkert kolla in Elins sida! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0