Socialt handikappad, ish.

Min fina och snälla vän Mikaela har nu tagit i mig i hennes hem och gett mig en soffa att sova på. Jag är så himla tacksam! :) Igår, efter att ha undervisat 2 timmar på Dansforum, gick vi på stan för att shoppa inför helgens bravader! Det blev bland annat en jättefin tröja som jag har tänka att ha ihop med en svart kjol och till det - tamtarataaaam - ska jag ha lösögonfransar! Japp, jag och Mickis ska slå på stort! Vi får se hur detta ska gå, varken hon eller jag brukar ha det så vi får väl se om vi ens lyckas sätta på dom! :P

Utöver detta har jag träffat Elmaze - Vi kände att det inte gick att vara ifrån varandra i hela 10 dagar! Vi tog en fika på stan och konstaterade att vi inte var ensamma om att känna oss socialt handikappade. Ja, det är precis så jag känner mig! Jag har bott i en bubbla i 2,5 månader nu och bara umgåtts med samma människor hela tiden och när man gör det slutar man liksom umgås "normalt" och går in i något konstigt socialt sätt som bara funkar med människor man umgås med 24-7. Så det sättet som man umgås med folk på Åsa funkar verkligen inte här hemma och det känns som om jag har glömt hur man umgås med folk normalt! I know, det är sjukt! Hur som helst så börjar det kännas bättre nu, men snart är jag tillbaka på Åsa så då kommer väl min anpassning att försvinna igen.

 


Fina Easy på Fröken Ohlson i stan! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0