Meningen med livet?

Nu sitter jag här igen och grubblar. Hur mycket jag än grubblar så känner jag att jag inte blir det minsta klokare, snarare mer förvirrad. Det jag grubblar över just nu är vad jag ska göra med mitt liv. Jag vet, stora grejer. Kanske inte allt som jag ska göra med mitt liv men utbildnings/jobb-mässigt.

Jag har, i några år, varit så himla säker på vad jag ska göra: Första jobba som danslärare, sen läsa lite kurser och till sist läsa civilekonomprogrammet med spansk inriktning på Handelshögskolan i Göteborg som sedan ska leda mig till ett fint och trivsamt jobb, men nu börjar jag tveka. Är det verkligen vad jag vill?

Jag blir så himla avundsjuk när jag träffar någon som vet precis vad dom vill med livet, dom har en plan och sedan följer dom den - no matter what. Damn you lucky people! Själv sitter jag här nu och stirrar mig blind på utbildningar, antagningsstatistik och "hur gick det efter utbildningen"-intervjuer och känner mig inte det minsta säker på vad jag vill. Borde man veta detta när man är 21 år gammal? Börjar min tid rinna ut och kommer det att sluta med att jag bara få ta något på måfå, chansa helt enkelt, och hoppas på det bästa?

Hur som helst så har jag faktiskt minst fram tills nästa "sista antagningsdatum" på mig att tänka, för jag går ju trots allt redan en utbildning. Jag hoppas så att jag då vet vad jag vill liiiite mer. Men en sak är jag (nästan) säker på och det är att hem till Göteborg kommer jag inte att flytta efter Åsa. Inte direkt i alla fall. Fast å andra sidan, jag känner ju mig själv, och inser att inte ens det är säkert... Men jag ska förska hålla hoppet uppe! En vacker dag, när jag som minst anar det, kanske polletten faller ner och jag vet exakt vad som är meningen med mitt liv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0