Helg

Lördag. En dag som ska vara full av roliga händelser. Den enda dagen på veckan som jag är totalt ledig. Varje lördag bör det vara solsken och fågelkvitter hela dagen. Och helst skulle jag vilja ha en live-band som spelade harmonisk musik i bakgrunden av min tillvaro.

Denna lördag - not like that. Regnig. Grå. Högskoleprov. Usch. Men nu var det gjort, tredje gången gillt brukar man säga. Fast i mitt fall syftar jag inte på resultatet utan det faktum att jag faktiskt kom dit. Det var alltså tredje gången jag betalade och första gången jag gjorde det. Japp. That's me - i ett nötskal.
Och inte nog med att jag spenderade hela dagen där, i ett unket klassrum, det gick rent ut sagt åt helvette. Punkt. Allt var totalt fel. Jag tror att jag har ADHD eller någon annan bokstavskombination för
1. jag började filosofera om annat under tiden jag gjorde provet!
2. jag trodde att jag skulle få ett raseriutbrott på det som "höll" i skrivningen. Dom satt och viskade. Och jag satt längst fram, mitt framför dom. Jag var sååå nära att resa mig upp och skrika "håll käften". Men jag la band på mig själv. Vilket är ett gott tecken väl?

Men men, vad är livet utan dom där små gropparna i vägen? Perfekt. Nej, man måste ju lära sig att leva. "Inte få allt serverat på ett silverfat." Men varför inte? Jag skulle inte klaga över silverfatet. Jag skulle till och med nöja mig med ett helt vanligt fat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0