Ätstörning

Jag har ett litet problem: jag kan inte sluta äta. Vilket inte låter som ett problem utan snarare som något bra, men till saken hör att jag kan inte sluta äta saker fören jag är på gränsen till att spy. Som nu: vi gjorde chokladbollar. Dom första 5 var "mmm", men sen börjar det liksom avta och jag äter på rutin. Varje gång jag har ätit en till tänker jag "nej, nu får det vara nog" men ändå, som om min hand och min mun hade ett eget sammanlänkat liv utanför min hjärna, så stoppar jag i mig 5 till! Jag tänker liksom "Nooooooooooo" hela vägen som min hand färdas från tallriken upp till min mun och när den kommer fram är det bara att gapa, tugga och svälja. Jupp, tough shit. Jag måste helt seriöst ställa bort tallriken/skålen lååångt bort för att kunna motstå. Det måste liksom vara så långt borta så att det "inte är värt besväret" (vilket man tycker att illamående borde vara nog med anledning att avstå) att hämta tillbaka den eller ta en godbit till..

De ända två anledningarna till att jag inte är tjock, för resultatet av att äta för mycket skit blir ju ofta det, är
1. jag rör på mig mycket, dansar, hoppar runt och sånt och 2. jag föredrar frukt & grönsaker framför godis. Det enda problem som kavrstår är att jag fortfarande inte kan kontrollera mitt intag, men resultatet av att äta detta är inte riktigt lika allvarligt som att trycka i sig ett kilo godis. Och man mår faktiskt inte riktigt lika dåligt efteråt.

Men nu måste jag gå och lägga mig för jag mår lite lätt illa av alla chokladbollar som jag har ätit nu...

Kommentarer
Postat av: Katrin

Tänk att man redan när du var bebis kunde se detta mönster. När jag visade glass, ville du ha knäckebröd och gurka :-o Tur för dig att du hellre väljer grönsaker än godis! :)

2010-10-10 @ 10:23:15
URL: http://www.ishastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0