Tjenna!

Nu har det än en gång alldeles för lång tid sen jag skrev av mig här i bloggen, så nu blir det mycket på en gång, tror jag. Hur som helst - Jag har haft det sjukt skönt på sista tiden. Har varit en del kalasande, bland annat Pontus födelsedag som firades all-in. Sedan har det varit en massa skola, som vanligt. Och jag fick mitt tenta resultat igår: VG I MIKROEKONOMI!!! Totaly awesome - yeaaaah! (För er som inte vet: det finns bara tre betyg på universitetet - U, G & VG).

Dansen då: Danshuset har kursat. Vilket jag fick reda på dagen efter Pontus lilla kalas.

Andrea: öööh.. Johannaaaa! Din mobil...
Jag (sover): Snaaaark...
Andrea (skriker):  JOHANNA!!!! NÅGOT HAR HÄNT!!!
Jag (nyvaken): Vaaaa...? På en lördag...?
Andrea (förvirrad): Ja?
Jag (likgiltig): Danshuset har gått i konkurs.
Andrea (förvirrad): Okej?
Jag (nyvaken): Jag orkar inte just nu... Zzzzz...
Två minuter senare:
Jag: DANSHUSET HAR GÅTT I KONKURS!!! Faaan....

Lite segt, men vi hoppas att någon bra själ vill köpa upp stället och driva det vidare så vi kan fortsätta med våra fantastiska klasser :) Men för närvarande är det igen-bommat och står heeelt stilla. Som tuuur var så får vi den lönen som vi har innestående - plus! den lönen vi skulle ha tjänat resten av terminen. That's the way, aha aha! Annars rullar dom andra klasserna på som vanligt, dock är det sista veckan nu, sen är det lov.

I morgon ska jag en sväng till Ullared med mammsen och storhandla :) Alltid lika roligt att fynda billiga saker. Sist köpte jag faktiskt ett par assnygga baggy-jeans, vilket jag trodde var mot universums alla lagar att det kunde finnas där! Men ack så fel jag hade.

Sen så har jag gått och blivit Grey's anatomy-nörd. Jag har sett 5 säsonger på 3 veckor. Freaky freak, that's me. Jag drömmer till och med att jag hänger med dom. Som att det vore något helt normalt, jag reagerar inte på att det är dom, utan vi pratar på som om vi hade känt varandra för alltid. Rätt trevliga typer faktiskt. Det skumma är bara att dom pratar svenska. Och att jag pratar spanska. Det verkar liksom funka på alla språk. Men det är dessutom ganska intressant när man drömmer att man pratar ett språk som man egentligen inte kan så bra (då pratar jag om spanskan och inte om svenskan, så vi är på samma sida). Dock har jag vaknat mitt i mitt pratande ibland och insett att jag bara pratar massa goja... Lite fail, jag trodde liksom att mitt undermedvetna kunde bättre spanska än vad jag visste själv, men tydligen inte.

Nu ska jag sätta mig och plugga tillämpad ekonomi och handel. Tenta på tisdag och jag har tänkt att hålla min standard vid topp-betyg, så det är bara att plugga.

Peace & Love! <3

Kommentarer
Postat av: Yasmin Oom

What!? Har den kursat?? Fett segt du.. men oavsett om det går i konkurs eller inte så fortsätter dansen dansa vidare, right!? ;)



Kram Yasmin

2010-11-25 @ 10:40:45
URL: http://www.fightermag.com/blogg/yasminoom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0