Vår & Vänskap

Nu är det maj och solen skiner, emellanåt i alla fall - och äntligen är det lite vår. Så nu packas alla vintejackor ner och vi säger adjö för tillfället till mössan och vantarna - jag älskar dom, men ändå en sådan lättnad!

Mitt i allt detta vårrus dyker vännerna upp. För när sommar närmare sig här i Sverige vågar sig folket hem igen. Så idag hade jag en liten hemma-date med Ebba! Har inte träffat henne på ett halvår nu, men ändå känns det som om det var igår. Inte för att jag inte tänker på henne eller har saknat henne (för det har jag gjort!) när hon har varit borta. Det är bara det att när man är vänner så spelar det ingen roll hur lång tid det går. Man tar liksom upp tråden som man var på sist! Det tycker jag är så himla skönt med mina vänner.

Och nu kommer min andra mupp till kompis hem - hon har dock bara varit borta en vecka, fast innan den veckan var hon också borta i typ ett halvår. Ja, och hon var hemma typ 2 veckor och drog igen... nu blev det krångligt men i alla fall - Natti är hemma.

Så med våren kommer alla underbara ting på samma gång - värmen & vänskapen (mycket poetiskt, but i like). Och ju varmare det blir desto fler kommer tillbaka till Göteborg! Wiiiiee!

Jag tycker att det är superkul att träffa allihopa och man har ju så himla mycket att prata om - vilket vi i vanliga fall också har, så det blir snudd på överbelastning i konversationerna. Men även om det är kul att ha dom hemma så gillar jag när dom inte är här. Inte för att jag inte vill vara med dom, utan för att jag vill att dom ska göra precis det dom känner för. Vara där dom vill och göra det som får dom att må bra. Precis som jag gör det jag mår bra av! :D

Att stötta varandra i sina olika beslut och ändå finnas där - även om det är på andra sidan jorden - det är riktig vänskap!

Daaaamn - some deep shit here. From my heart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0