Roliga stunder i Norge

Det var många härliga moments igår och jag måste bara uppmärksamma några som fick jag att nästan dö av skratt (risken finns att ni gör det också, eller så blir det inte lika kul när man skriver det som det var Live).

Jag har redan nämnt den om "dumma norrmän" innan, med spårvagnen som inte gick. Asså, jag skojar inte - det stog en stor skylt mitt framför näsan på oss där det stod (jag drar det på svenska) "På grund av demonstrationer och andra 1 maj arrangemang kommer linje 11, 13 & 17 att vara inställda mellan klockan 12.00 - 15.00". Klockan var 13.00 när vi stod där och vi skulle ta linje 17. Men ingen verkade ha lagt märke till den (dom borde nog införa en kurs som heter "att läsa skyltar") för det var inte bara vi, utan typ 30 pers till som stod och väntade. Och jag misstänker faktiskt att det inte var 30 st. dyslektiker... men för norrmännens skull kan man ju hoppas.

Sen den andra bästa på kvällen var när eventet hade dragigt igång. Dom hade bjudit in en grupp som vann "Norske Talent" förra året och dom heter Quick. Asnice faktiskt. Men nu kommer ju den bästa biten: Hosten tar upp micken efter deras uppträdande och säger "yeah, this guys are real hiphop cause they do what love, even though people disrespect them and say that they are not true to the culture. But hiphop is about doing what u love. And these guys fight for there style even though dancers bullshit talks them all the time..." osv. han fortsatte mer och mer på detta ämne. Sen gav han micken till en i killarna och frågade "how is it to do this even though people say that what you do isn't Hiphop and that you are fake?" var på killens svar blir "Ehrm...? I've never heard that people disrespects us before...". Ja, nu vet dom - och resten av dansvärlden - om det i alla fall.

Så det fanns många roliga stunder i detta event. Jag måste också få säga att detta var en av dom första gångerna som jag har tyckt det var riktigt kul att se Breakingen också. Standarden var hög och folk gav verkligen allt! Så jävla kul att se :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0