Ond cirkel...

Jag har kommit in i en ond cirkel nu - inte alls bra! Jag har börjat med att skjuta upp på saker vilket inte alls är typiskt mig. Jag brukar ändå vara väldigt punktlig med att göra saker när jag har bestämt mig för det, det kanske kan diffa på några timmar eller max en dag. Men nu på senare verkar jag totalt tappat disciplinen över mig själv: jag skjuter upp saker typ en vecka! Det är mest städning, tvättning och diskning som känner av min odisciplinerade tillvaro, men det är inte bra. För det första för att jag stör mig på det själv! Jag hatar när det är dammigt hemma! Så jag får små ryck och städar, men jag lixom ger upp efter tio minuter och tänker "jag gör resten imorn". Och så håller det lixom på.

Och nu börjar det bli lite kris för jag har inga rena strumpor!!! Det är ett måste för en lyckad dag... Finns ju inget värre än att ta av sig skorna och känna odören kittla än i näsborrarna - för nej, mina fötter luktar inte hallon, tyvärr. Det skulle verkligen underlätta om dom gjorde det...

Så nu står alltså på schemat:
Storstädning - för det ser förjävligt ut! (och jag kan inte ens skylla på att vi har djur eller barn eller något annat nedskräpande! det är liksom bara mitt & Juans fel. Mest hans - man måste alltid skylla på någon :P. Okej, det kanske är jag mest.)
Tvättning - bara för att det kanske är kul att vara lite fräsh också, ibland. Bara för att man går i träningskläder 80 % av sitt vakna tillstånd betyder det inte att man vill lukta äckligt. En mycket stor feltolkning!

Men nu ska jag sova. Lite disciplin får det allt vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0