Ikea

Dagens utflykt blev till Ikea och nu var det dags för inhandling av nytt TV-bord, eller ja, 2 TV-bord - Vi har en liten idé om hur vi ska ha det. Juan är ju en sådan fantastisk konstnär så detta utnyttjas ofta när det kommer till heminredningen. Special design it is.

Han hade faktiskt redan gjort ett bord men tyvärr så blev det förstört. Av mig. Känner mig ganska dum. Han hade lagt ner massa tid på det och så kom och förstörde det. Jag är ju lite halv slarvig (eller hel i vissas ögon) och är inte så bra på att använda underlägg till glasen osv. Om jag ska vara ärlig tror jag aldrig att vi ens hade sådana hemma när jag var liten - så som vanligt skyller jag på min barndom.

Men i vilket fall som helst så tycker ju mannen att det är roligt så han gör nog mer än gärna ett till - eller två i detta fallet. Det har jag i alla fall intalat mig själv för att dämpa min ångest om förstörelsen jag gjort...

Anyway. Ikea. 2 bord skulle köpas. Men det blev 2 bord, 3 prydnadskuddar, 2 kuddfodral och 3 matlådor. Så vad som från början skulle bli 99:- resulterade i 498 :-. Men vad hade jag förväntat mig? Jag kan inte åka till Ikea utan att komma på att "men det skulle ju vara så bra att ha" eller "Åhh.. Det skulle passa så fint in hos oss!". Så för att inte spendera bör man inte närma sig riskzonen. Och Ikea är dess epicentrum, så det är ju inte så mycket att göra åt saken - man MÅSTE. Jag kan ju gå emot allt liksom!

Kommentarer
Postat av: Katrin

Det kan du absolut skylla på mig. Vi äger inga underlägg för glas. Har aldrig riktigt förstått varför man ska ha dem (jag är ju ingen pedant ;-) ).

2010-05-13 @ 19:19:37
URL: http://www.ishastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0