"Hiphop"-klubb i Värnamo

Ja, nu har vi lite semester så vi bestämde oss för att åka och hälsa på Juans släkt i Värnamo. Vi hade fått flertal inbjudningar på Facebook om ett fett hiphop-event som skulle äga rum samtidigt som vi skulle vara här. Och detta var igår.

Jag vill bara först klargöra (innan jag börjar min utläggning) att jag vet att det är skillnad på Göteborg och lilla hålan Värnamo, folk är inte likadana som storstads-people och det finns inte ett särskilt brett utbud i klubbversamhet - det finns 1 ställe i hela staden...

Men i alla fall. Vi tänkte "Hiphop, fan va nice, dra ut och dansa lite, schysst musik och man behöver inte langa några festkläder - perfekt". Men OJ så fel vi hade! Vi kommer dit klockan 21.00 när det öppnar och märker ganska direkt att det inte är någon speciell åldersgräns (vilket egentligen inte spelar någon roll för mig, jag är van vid det i gbg) men i den här staden hade jag uppskattat om det var i alla fall 18 års gräns... Traktens 16-åriga tjejer hade nämligen hört att man skulle vara "fest-klädd" vilket tydligen är detsamma som "avklädd". Översminkade småbarn i alldeles för höga klackar och på tok för korta klänningar - jag kunde inte annat en skratta! Och det där tänkte dom dansa i? Jaja, deras problem. Vi tänkte "skitsamma, vi ska ju ändå bara dit och dansa".

Så vi begav oss upp för trappan och möts av ännu fler avklädda tjejer och i bakgrunden hör vi hur dom spelar någon random radiohit. Vi tänker "jaja, det blir nog bättre musik sen". Så vi betalade totalt 240 kr och gick in. Vi gick in och lallade lite på dansgolvet och tänkte hela tiden "när ska dom sätta på hiphopen?" Det gick 20 minuter - inget hände. Det gick 40 - fortfarande samma skit. En timme - nu händer något! Tydligen var det dax för lite dans på scenen, äntligen något kul att se, och höra. Trodde vi. Tre personer kommer upp på scenen och ska göra något som liknar en koreografi - lite LA-style/shaka loss/halv-rippoff på Jabbawockeez. Det hade säkert varit jättebra om alla hade gjort samma och om dom hade gjort det i takt till musiken... jaaaaa....

Men efter det kom det äntligen lite riktigt musik - en grym rappare från Luleå var där och körde feta låtar med tunga beats. Och därefter var det plats för Medina på scen och dom var riktigt bra. Synd bara att dom avklädda 16-åringarna fick för sig att dom skulle storma scenen var 30onde sekund och dansa med killarna... aningen pinsamt. Men som sagt - det här är en småstad och tydligen finns inte "klubb- & konsert vett-och-etiketten" som en allmänbildning här. Jaja...

Så, där stor jag i mina losefit jeans och oversize t-shirt och kände mig som om jag hade hamnat på någon annans högstadie-disco. Men jag hade ändå kul, jag och Juan fjantade runt lite och skrattade åt folk. Så det var ändå en helt okej kväll, sen i efterhand kan jag väl känna att 240 kr. för att lyssna på radiomusik inte riiiiktigt känns som en värd deal. Men man ska ju ändå supporta!

Peace & Love - Göteborg äger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0