Dans igen (lite tjatigt kanske)

Idag blev återigen en heldag på Möllan, men nu var det min tur att stå på scen och dansa. Baletten stod på tur. Så iförd en sjuksköterskedress (nej, inte en sådan som ni tänker) och lånade teknikskor av Madde var det bara att ta plats på scen. Det gick faktiskt helt okej, för att inte vara professionell - eller ens där i närheten. Camilla var nöjd och jag kände att det gick okej. Enligt dom som kollade var jag "jätteduktig" - men å andra sidan var många av dom mina elever och resten vet att jag är lärare så vågar dom väl inte säga något annat (fast vi kan ju låtsas att det var för att jag är en fantastisk balettdansös).

Men jag har bestämt mig för att till hösten satsa lite mer på det klassiska - eller rättare sagt, lära mig det klassiska - så Madde ska få drilla mig (och Lorina & Juan om dom håller sina löften) vilket kommer att bli toppen kul - jag är sjuk, jag vet. Men jag ser verkligen ifram emot det, äntligen ska min kropp få sträcka ut sig! Kan ju behövas så jag inte slutar som en grottmänniska på grund av all hiphop!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0