Varför kan jag inte bara sova?

Det är fredag. Igår var det torsdag - självklart - och då var det min låååånga dag, upp tidigt + sen läggdax. Vilket borde resultera i denna morgon borde sovas i djup sömn med härliga drömmar. Eller ja, kanske inte den drömmande delen (jag har överlag ganska konstiga drömmar. Osammanhängande, förvirrande.) Å, på tal om det så måste jag berätta om mina "mardrömmar" (ni kommer att tycka att jag är störd eller kanske bara väääldigt arbetsskadad). Men dom är utformade lite på samma sätt:

"Jag vaknar upp på någon främmande plats (ofta i ett annat land), det är lördag. Eller jag tror att det är lördag men efter ett tag så visar det säg att det är fredag och jag ska ha massa klasser och jag har en timme på mig att komma till dansskolan. Men jag vet inte hur jag ska komma dit, ibland cyklar jag typ 10 mil men jag brukar ändå komma relativt i tid, så jag lugnar ner mig en stund. Men när jag kommer fram är det ett hål i dansgolvet och speglarna är på hjul och rullar runt. Och stereon har hängt sig. Osv." Och jag vaknar upp med panik!

Det är ändå lite sjukt att det är den ända typ av dröm som får mig att vakna. När jag blir jagad av en mördare eller håller på att falla ner för ett stup, sover jag lugnt vidare och verkar inte ett dugg beskymrad... Förhoppningsvis så är detta endast ett "dröm-senario" (ja, jag vet att ordet har en annan innebörd, ni måste se min finess och ta hänsyn till att klockan är bara barnet för mig!), för annars skulle jag bli ganska rädd för mig själv...? (Å, en mördare, va kul. Jag lunkar väl vidare medans han försöker skjuta mig...)

Men nu ska jag chilla lite & kolla på det enda bra programmet på TV - Morgonsoffan i 1an & 4an. Vilket iofs är 2 program... men ändå!
Ha en bra dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0