Min värld!

Ibland vet jag inte riktigt vad jag håller på med. Hur mycket tid jag än har på mig på morgonen slutar det alltid med att jag får springa till bussen! Jag är nog en slags typ av tidsoptimist. Men i alla fall så lyckades jag komma i tid till bussen idag, men tyvärr så kom bussen inte i tid till mig. Tydligen hade någon, antagligen busschauffören, något bättre för sig än att göra just det han ska - köra buss förbi min hållplats. Så jag fick vänta på nästa helt enkelt som i sin tur var några minuter sen. Som vanligt hoppade jag av på Olskrogstorget för att invänta 6:an eller 9:an. Så jag tittade på tavlan och noterade att det var 4 respektive 5 minuter kvar tills vagnarna skulle komma. Så jag drar på högsta volymen på min ipod och går in i min egna lilla värld där Jason Mraz sjunger helt underbart.
Strax där efter (vet inte alls hur många minuter, för tidsuppfattningen är något jag förlorar direkt när jag försvinner in i min värld) kommer en spårvagn. Jag hoppar på den och ser efter bara några sekunder att det var 1:an, alltså fel. Men jag bestämde mig för att jag lika gärna kunde sitta kvar och hoppa av vid Ullevi Norra.
Så jag återvände till min underbara värld av musik och dagdrömde mig bort igen. Tydligen alldeles för länge, för precis när vaknar upp och kommer tillbaka till verkligheten, är vi nästan hela vägen framme vid centralstationen! (Fan!) Men när vi rullar in på hållplatsen ser jag 4an komma och tänker "den går till korsvägen, skynda skynda!" Jag sprang som om det vore på liv och död, men jag missade den! Som tur var, för det var 4an åt fel håll och jag hade hamnat i Angered istället för Liseberg!
Men efter många förvirrade stunder kom jag äntligen fram till Move, precis i tid för att börja jobba!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0