Jag tror jag hatar Facebook

Ja, jag har nu kommit fram till följande: Facebook är en drog. Den är beroende-framkallande, man har den för att alla andra har den och den är absolut inte bra för hälsan.
Helst skulle jag sluta, om det inte vore så att jag skulle bli totalt utanför allt umgänge då med tanke på att:
1. alla events numera läggs ut.
2. man bestämmer när man ska ses via facebook.
3. man hittar sina gamla kompisar där som man sedan länge har glömt telefonnummer osv till.
4. man hittar nya vänner där som man inte fått chans att fråga efter nummer till än.
5. man har alla sina vänner där, eftersom ingen längre orkar ringa/smsa, för man har ingens nummer (och det kostar pengar).

Men det stör mig på något sätt att man kan ha en sån jävla koll på folk! Man kan se hur dom ser ut, vad dom gör, vad dom tycker om dagen, vilka dom umgås med. Man borde istället kalla den för "Spybook" eller "vi-som-älskar-att-se-vad-andra-gör-i-sina-liv".
Men det mest tragiska är att jag inte kan ta bort den. För jag har allt där, som sagt - alla bilder, alla mejl. För numera framkallar man inte bilderna från den gamla analoga kameran och sätter in dom i prydliga album - utan man väljer att skapa ett "album" och "framkalla" bilderna på Facebook. Hur tragiskt låter det egentligen inte?!

Ja, vi ser ju tydliga tendenser på att jag troligen är den person som när jag blir gammal kommer sitta och säga "Det var bättre förr...".

Ha en bra dag - I am of to Move - after I've posted this on Facebook...

Kommentarer
Postat av: ~ µ ~

Jag är med dig! Facebook är lite hysteriskt.. eller det blir det kan man la säga när man inte klarar sig utan det. Samtidigt måste man ju oxå ha mobilen, för den har samhället sett till att man inte klarar sig utan heller.. vad blir här näst?

Skillnaden mellan dem två är dock att facebook är ett onödigt ont som trasslat in sig i vår värld, och mobilen är ett nödvändigt ont som samhället inte klarar sig utan.. :S



//Lisa My (µ=my) ;P

2010-03-22 @ 21:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0