Ikea :)

Idag har varit en inhållsrik dag (som alla andra dagar i mitt liv - inte för att verka märkvädig, men it's just the way it is, yuuu nooo!) Jaja, anyway (haha, tusen årsen jag skrev så sist, men det va kul!) idag har vi haft lite fotosession med mitt kära danscrew, Origami Souls. Dock efter en slitsam träning, så vi är ju inte topp fräscha, men det är ju som det brukar vara då med andra ord. Varför försöka liksom? Vi är sånna, take it or stick.




Efter träningen blev det en sväng med mannen till Ikea (jippie! finns inget bättre att göra en lördag!) Och vi köpte massa saker, som vanligt. Det är egentligen ingen poäng med att skriva en inköpslista när man går dit, för det tillkommer minst det dubbla än vad man hade tänkt från början. Men det är liksom det sin är charmen med att gå dit. Idag blev det i alla fall inköp av en assnygg bricka som för tillfället poserar som "tavla" i köket - den va helt enkelt för snygg för att läggas i ett skåp (och för stor). Sen blev det en liten hurts (ja, det heter så, aka liten-byrå-att-ha-under-skrivbordet) som var superbra för att gömma alla saker som ligger slängda. Och så skulle vi köpa en stekpanna - vilket resulterade i en traktörpanna (365+ med lock I LOOOOVE!) och en wokpanna. Ja, alltid det dubbla. Och så köpte vi lite galger (typ 25), sånna klämmor som man stänger plastpåsar med och andra lika orelevanta saker. Totalt blev det 3 fulla kassar med saker och detta för en dryg "Vasa-sedel". Jag älskar Ikea! Bäää :) (asså, cheap.. ja ni fattar..)

Det är ju så grymt kul att gå där inne och plocka på sig allting, men det är när man kommer till kassan som man inser vitsen med att ha bil. Och just att vi inte har någon... Det vill säga - släpa hem allting på bussen - snark...
Och väl hemma inser man att man egentligen inte riktigt har plats för en wokpanna, så man måste ränsa ur alla skåpen, möblera om och slänga diverse saker innan man kan njuta av att nya saker tar upp våran yta på 38 kvadrat meter! :D

Men tack för mig och festa lugnt - nu blir det Singstar! Wöö-ö-ö-ö-ö!
Peace!


Kommentarer
Postat av: ~ µ ~

haha! så roligt ni har :P

(MEN FÖRST måste jag säga att jag faktiskt inte tänkte läsa hela din blogg, utan bara ett inlägg eller så eftersom att jag nyligen fått reda på att du skriver blogg)



Gulligt att höra att du köpte en wokpanna :) jag som försökte förklara på enkla termer vad den är bra till.. :P du är så himla öppen för att testa nytt! :D störtskön är vad du e!



även detta e Lisa som skriver

Nu kanske du förstår µ=My (alltså snigeln Lisa)

2010-03-22 @ 21:12:30
Postat av: Johanna

Ja, Lisa! Du får mig verkligen på rätt banor. Men du får ta och komma hit och testa mitt inköp! Vi är ju så bra på att laga mat ihop! :)



Kram!

2010-03-26 @ 09:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0