Förnyelser

Jag har för tillfället tagit en liten paus i mitt internet liv och fokuserat på annat (plus att som sagt var ju min dator död, så jag har inte riktigt haft någon ärlig chans att faktiskt ta avstånd frivilligt). Men i vilket fall som helst så har förändringar skett i livet och jag har börjat öppna mina ögon lite mer...

Jag har börjat ta avstånd från lite händelser som har varit under veckan, som några jams osv. och istället egnat mig åt andra saker som jag inte gjort på väldigt länge (eller aldrig gjort förr!)

Jag tog mig en liten sväng ut till min kära mamma som bor mitt ute i Tostareds djupa skogar (troligen är det mycket få av er som ens har hört talas om stället, varken buss eller tåg går förbi den lilla hålan). Väl ute hos mamma tog vi det lugnt, åt god mat och kollade på melodifestivalen - vilken självklart, som alla år, vanns av fel person. Jag har tidigare, för många år sen slutat/gett upp att kolla på melodifestivalen. För att 1. musiken är... jaa... inte riktigt min stil och 2. fel låt vinner alltid.
Jag sov över i skogen, för övrigt på soffan då pelletsbrännaren (ja, alltså den saken som man använder för att få värme i huset, ute på landet kör man inte på central/fjärrvärme inte!) I alla fall, den hade gått sönder så mitt rum var sviiiinkallt. Dagen efter bar det i alla fall av på en liten ritt i skogen på världens mysigaste häst - Kvolva (Jag tror den heter så, och jag tror att man stavar så. Det är ett stort mysterium då det är islänska namn... totalt ologiskt! Våran hund uttalas "Snygga" men stavas "Snugga", min gamla häst uttalas "Faula" men stavas "Fála". Ja, ni förstår...) Men det var i alla fall riktigt kul att komma ut i vintervädret och race-a lite! Galopp för hela slanten nästan :P det är så med mig!

Sedan har jag börjat med något som jag aldrig gjort förr - Jazz & Balett. Jag tänkte att det var dax att vidga sina vyer lite och sluta vara så insnöad på en sak, vilket är superkul! Men svårt! Allt går liksom emot det jag gör i vanliga fall, men det är väl det som är roligt kanske. Så nu blir det mer av det klassiska och lite mer chill på Street-delen. Eller ja, jag undervisar 14 timmar i veckan och tränar ca. 5, så chill och chill... men inte riiiktigt lika mycket då.

Men nu ska jag sätta mig och söka lite högskolor! :D

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0