Min dag :)

Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker hem, så jag försöker njuta så mycket som möjligt av den sista tiden. Idag är det min födelsedag (20 år redan!) vilket har firats med att jag har legat och stekt mig själv ute på baksidan, man måste ju jobba lite på brännan innan man kommer hem! För jag kan lova, det är inte precis som i Sverige när man riktigt njuter av solen när man solar, utan det här är verkligen ett jobb. Dom första 5 minuterna är det skönt, men sedan blir det bara så sjukligt varmt så svetten bara rinner. Då kommer vattenslangen väldigt bra till andvändning. Dock så måste man vänta i några minuter, annars bränner man sig på vattnet.... Men sen är det bara att svalka sig! Och när man ändå är på språng haffar man några vindruvor som hänger fina (och lockande) i klaser precis i huvudhöjd (om man är 1.90 då, så jag har inga problem att röra mig där!) Men det är verkligen lyxigt att ha egna vindruvor på bakgården! :)

Men som sagt, hemgång snart. Så vi passade på att julhandla förra veckan! Vi kör en extra julafton när vi kommer hem, jag menar varför lida en gång om året när man kan göra det två?
Fast vi kör väl kanske inte något jättefirande, vi byter ut (den hemska) julmaten mot lite fika, bangar granen, sångerna, Carola, Kalle anka och går istället direkt på julklapparna. Funkar för mig. Undrar varför man inte gör så varje jul?

Jag i Algarrobo, med en fin segelbåt i bakgrunden som inte riktigt ville gör som dess kapten sa åt den...



Min älskling & jag tar en båttur och kollar på Pingviner! :D



Solnedgång :)



Hoppsan!



På väg ner till havet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0