Konsten att längta efter havregrynsgröt

Nu är det bara 17 dagar kvar i detta paradis. Trots att jag mer än gärna bara hade stannat kvar här i sommaren och bara undvikit den kalla vinter som väntar hemma, finns det ändå en liten röst - alltså inte en röst som i "jag hör röster, så ni inte tror att jag är sinnessjuk - som viskar "Borta bra men hemma bäst". Jag kan komma på mig själv ibland med att sitta och tänka på hur jag ska fixa i lägenheten när jag kommer hem. Och hur skönt det skulle vara med havregrynsgröt med äppelmos (jag kanske är lite sinnessjuk ändå) och en stor kopp te i en av mina älskade temuggar. Och mina och Nadias hemmakvällar i lägenheten när vi bakar en kaka som blir godare än vad den ser ut att vara (den estetiska biten går lätt miste i vårt exprimenterande av olika ingredienser). Dansen saknas också. Jag saknar att känna mjölksyran i benen när man har stått och gjort 1000 upprepningar bara för att sätta ett steg liiite bättre. Övning ger färdighet - och en jävla träningsvärk!

Men som sagt har jag inte så lång tid kvar och jag har troligtvis (inte förhoppningsvis) hela livet att leva i Sverige. Så jag ska NJUTA! För sen när man väl kommer hem så kommer det vara "skönt att vara hemma" i max 2 veckor. Sen kommer allt att bli "vardag" igen och gröten med äppelmos kommer inte att vara en "lyx" längre. (Hur det nu kan anses som en lyx nu är ett mysterium även för mig själv). Här har jag ett liv som jag bara kan ha max 2 månader om året, ett liv där man inte behöver tänka på vad saker kostar, man behöver inte springa till jobbet, man har ingenting som man måste göra, helt enkelt: ett stressfritt liv. (Ett liv min pappa borde prova, jag tror det skulle vara nyttigt för honom, tyvärr så är han flygrädd, så hit skulle han nog inte komma. Och om han väl skulle ta sig hit skulle säkert hans jobb flytta med, dom kan tydligen inte överleva utan honom. Så tyvärr, min pappa är ett fall av kronisk stress. Men han överlever nog! en totalt onödig utläggning, men så blir det ibland)

Så som sagt, nu lägger jag mina drömmar efter gröt på hyllan i 17 dagar till medans jag njuter av allt annat som finns här.

Peace & Love till alla er där hemma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0