Snart ska man bli vuxen

Nu fick det vara nog och det var dax för mig att sätta mig ner och tänka efter på vad jag vill med mitt liv. Och efter lite funderande insåg jag att det finns 3 ämnen som lockar mig:
1. Lärare - för jag älskar redan mitt jobb som danslärare, men utbildningen är så himla lång och blir lätt väldigt dyr, så jag tror nog tyvärr inte det blir så...
2. Ekonom - har alltid varit intresserad av ekonomi, men att bara sitta på ett kontor skulle nog tråka ut mig något så fruktansvärt, så njaa... lite tvek på det.
3. Journalist - jag älskar att skriva! Skriva om allt och på alla sätt: seriöst, humoristiskt, fakta, you name it! Men det krävs 1 års arbetslivs erfarenhet, 1 bra högskoleprov, minst 60 hp (i vad som helst) & ett bra resultat på antagningsprovet.

Men ändå så känns det sista alternativet som något som jag verkligen, verkligen vill! Så jag ska försöka tänkte jag, ingen idé att ge upp fören man har gett allt! Så idag har jag börjat min väg tillbaka in i studielivet genom att anmäla mig till 2 stycken sommarkurser: Juridisk grundkurs (15 hp) på GU och Kreativt skrivande (7.5 hp) på distans. Jag har ju ändå inget bättre för mig under sommaren, så varför inte stimulera mitt för närvarande inaktiva pluggsinne? Jag tycker i alla fall att det känns toppenbra!
Så vi får väl hoppas att jag har gjort rätt, det va ju trots allt en webbanmälan och ni som har följt mina tidigare inlägg vet ju ungefär hur bra jag är på just sådana saker! ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0