en daglig update

Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och åkt ut till min mamma och ridit! Och som en liten bonus följde Andrea med och gjorde mig sällskap, så det blev lite ridskolekänsla av det hela. Vi sadlade varsin häst och ställde upp på mittlinjen av paddocken - mamma fick vara ridlärare! Jag fick en grym flashback från när jag var yngre och red på ridskola utanför Fjärås, hos en hemsk bitter ridskolelärare som hela tiden gjorde narr av oss, eller i alla fall mig. Jag minns precis hur hennes minspel såg ut när hon tittade på mig och imiterade min hållning - något som likande quasimodo. Tydligen var inte jag så uppskattad - jag hade ju egen häst vilket man som 8-åring uppenbarligen inte skulle ha enligt henne. Hon var säkert bara avundsjuk och tänkte på när hon själv var liten och blev stående med sin spann med borstar utan att ha en häst att ryckta. Stackarn.

Men som sagt, jag är uppvuxen på landet, på en häst gård, med massa hästar. På grund av just den anledningen är jag inte så jätteintresserad av just hästar. Det är lite som med allt annat som är vardag för än, man uppskattar det inte lika mycket som om man inte hade haft det. Sjukt skumt det där ändå, men vi människor kan ju aldrig vara nöjda så varför ens förvånas.

Hur som helst så uppskattar jag det nu, när jag inte bor där längre. Så man kan väl inte se det som något stort framsteg för mänskligheten, men i alla fall ett litet framsteg för mig! :)

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0