Tema: Att tvätta

Något av det jobbigaste med att inte bo hemma och istället bo i ett lägenhetskomplex är att man inte har en egen tvättmaskin. Det är så himla opraktiskt, för om man ska få det att funka måste man vara ytterst diciplinerad (vilket jag kanske inte är till hundra procent alltid). Man måste komma på ca. 3 dagar innan man behöver tvätta att det kanske är dax att sätta en tvätttid. Men det kommer man ju självklart inte på, utan det är när det krisar sig som man inser att det är dax att bege sig ner till stugan för att försöka få en tid på någon av dom två maskinerna som huset har. Och då är ju inte precis sannorlikheten så stor att man få hittar en tid som man kan just direkt. Dert brukar bli att man får en tid 3 dagar senare och gärna klockan 8 (snark!) på morgonen.
Och då står man där med 20 kilo tvätt i olika kulörer och material. Allt detta ska man då hinna tvätta på 3 timmar. 3 TIMMAR!? Med dom maskinerna! vad tror dom egentligen?! 

Jag tror att jag ska köpa enbart kläder i en färg så det blir lättare att sortera, snabbare att tvätta och inget missfärgas. För det är alltid så att någon gång (och förbanna den gången) slinker det med en röd strumpa i en vittvätt. Sen står man där med blekrosa kläder och undrade hur man kunde vara sådär korkad. Men tro mig, man är det. Och det är alltid lika roligt.

Så snart är det dax att dra ner till tvättstugan, för högen börjar växa kraftigt nu. Men först ska jag bara hitta tvättlåset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0