sovande-vaken

Okej, jag må vara en ganska tankspridd och morgonflummig person (kanske hel-flumm vissa dagar) men idag tog ändå priset. Tack vare mig så blir frukosten imorn inte som vanligt. Varje morgon äts det havregrynsgröt och knäckebröd (oftast med skinka och keso), det är så vi är i våran tvåmanna-familj. Men hur som helst. Jag var väldigt trött imorse och fick uppdraget att fixa gröten (alltså blanda havregryn med vatten och salt) idiot-säkert och jag har gjort det minst hundra tusen gånger. Tog fram tallrikarna och tillbringaren med havregryn (för vi har havregrynet i en plastburk typ, ja palla förklara. ni som har varit här vet) men i alla fall, allting gick bra fram tills jag skulle hälla på vattnet. Det ända jag hörde var Juans röst "Nej, nej, nej" & jag bara "vadå nej?!" och sen tittar jag ner "Neeeej, faaaan!" Jag hade hällt på vattnet i havregrynstillbringaren istället!

Jag kände mig så jävla dum alltså... men det vara bara att skratta åt det och hälla ut allting i papperskorgen.

Min hjärna fungerar inte så bra på morgonen, ofta brukar jag gå runt som en zombie. Fram och tillbaka utan att riktigt veta vad det är jag ska göra, eller för den delen vad jag gör. Det är ofta Juan som "väcker" mig ur mitt tillstånd med ett "öö, vakna nu!" Och jag ger svaret "vaaaaaah?". Totalvirrig. Men en så länge står huset kvar, så vi ska väl ändå vara nöjda. Dock har jag varit nära på att riva ner både TVn & hyllan x-antal gånger. Men som sagt, ingen större skada skedd än, så än så länge är jag nöjd och litar näääästan helt på mig själv. Nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0