Släktträff på 38 kvadrat

Idag har det varit fullt hus hos oss! Först hämtade jag min lilla Sthlms-brud till Kusin på stationen. Hon hade med sig en stoooor resväska (alltså ungifär lika mycket som jag hade med mig till chile, seriöst!), men det va jättekul att träffa henne, har inte setts sen i somras. Så det var allt på tiden tyckte jag! Sen bar det av hemåt där det blev lite matlagning och fix. Bara några minuter senare ramlade grannen in med sin lilla hund "Mini" aka. älskling - man måste alltid kalla någon det! Det va i alla fall jättekul, hon är alltid lika rolig - bästa grannen ever! :) (Och jag skriver inte alls bara det för att jag vet att hon läser min blogg :P)
Strax efter kom kusse 2 & 3 + moster - Anki, Rebecka & Filip vilket också va toppen roligt, vi satt och snackade om släkten (som vanligt, det är ju ändå det man har mest gemensamt) och jag måste bara berätta en ganska sorglig, men ändå ganska lustig historia om Arne & Nanna (mammas moster + man)

Arne gick bort för inte så jättelänge sen (93 år gammal) så han hade ju levt ett långt bra liv.
I vilket fall som helst så var dom ganska roliga och väldigt friska ett bra tag in på senåren. Till exempel så fick dom för sig att flytta, helt själva, till Umeå när dom var i 90 års åldern. Alltid kul med nya saker i livet. I vilket fall som helst så blev Arne sjuk och Nanna skulle ge honom medicin (hon var sjuksköterska) men under denna period började hon bli väldigt dement och fick för sig att medicinen skulle förgifta honom - ja ni kan ju tänka er. Så amublansen kom med Nanna fick för sig att dom inte var snälla och rymde med Arne till sin syster - som var precis lika dement hon. Där ställde sig Arne för att gör gröt och svimmade, fick gröten över sig som gav brännskador, ramlade på mostern som ramlade och bröt benet. Hon glömde sedan av att hon hade brutit benet och reste sig upp och trillade och bröt armen!

Ja, ni förstår ingen koll på någonting, så ni ser var min förvirring kommer ifrån!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0