Sagan om Sömn

Det var en gång en flicka som hetter Johanna och hon fullkomligt älskade att sova, hennes största dröm i livet var att bli förvandlad till Tönrosa så hon kunde få sova förevigt........ ?

Nu är det helg - eller ja, det är fredag i alla fall - och jag kan för en gång skull sova ut. Självklart ligger jag klarvaken klockan 9 på morgonen - pigg som en litet barn på julafton. Okej, jag kanske överdrev när jag sa "för en gångs skull", för det har faktiskt varit påsklov nu så jag har nog ändå spenderat fler timmar i sängen en vad en normal människa skulle anse vara okej. Men jag gillar det.

Sömn är fruktansvärt underskattat - det finns seriöst inget som är skönare än att sova (eller inget som jag kommer att uttala mig om är i alla fall).
Man är - för det mesta - helt avslappnad, hjärnan bearbetar saker åt än utan att man tvingar den och man känner sig helt utvilad dagen efter och kan njuta av dagen också. Natten är bäst upplevd sovande.

Men självklart, som med allt gott i livet, så ska det vara en lagom dos. För mig räcker 8 timmar, men jag föredrar 10. Mer än så och jag är en zombie dagen efter. Dessutom så tycker jag inte att det är så kul att vakna klockan 3 på eftermiddagen och inse att man har missat en heeel dag. Nu under påsken har det blivit lite fest och några middagar, så jag (i min totala förvirring och alldeles för mycket sömn) missade att regestrera en dag, en hel dag! Så när det var söndag var jag helt övertygad om att det var lördag! Och när jag insåg att det verkligen var söndag kände jag mig bestulen på en dag av min ledighet! En sådan bitter förlust.

Men nu är det snart uppstigning (nej, jag har inte lämnat sängen än) för idag ska jag, Erica & Juanito in till stan för att shoppa lite! :) yaaay!

Snipp snapp snut så var sagan slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0