På menyn: Frukost!

Denna måltid - så underbar vissa stunder, så oönskad i andra.
Frukost bör avnjutas någonstans innan lunch (fast om du åker till Danmark är Frukost just Lunch. Mycket förvirrande) men helst inte tidigare än klockan 9.30 på morgonen. Smaklökarna har inte riktigt vaknat och matspjälkningssystemet ligger och snozar. Detta resulterar ofta i att en för tidig frukost = en titt in i kyl och man är mätt.

Men frukost "as i should be" är det bästa som finns. Och här är jag en riktigt vanemänniska. En kopp te med honung och lite mjölk (för att låssa på stämbanden, annars låter jag som en 13-årig kille i flera timmar), knäckebröd med skinka & keso (tacka gud för att jag inte är vegan!) och en tallrik havregrynsgröt med äpplemos (mmmmmmm....)
Sen finns det stunder då man lyxar till det med rostbröd och ägg, men låt dessa inte bli för många! Man kan ju börja bli kräsen = no good for the economy.

Nä men helt enkelt så är frukost något som jag riktigt älskar! Och jag har en filosofi om att det är rätt bra att äta typ samma varje dag. Man vill ju inte shocka den stackars magen på morgonen. Jag vet ju själv hur gringig jag blir om något blir fel innan jag är i full gång.

Men nu är det dax att dricka upp mitt te och packa ihop mina saker för att sticka iväg till Move. Men ingen stress!
Btw. Jag har blivit precis som min pappa. Han sitter alltid med datorn på frukost bordet, oh no! Jag kommer dö som en äkta datanörd! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0