One love

Det finns bara en sak som kan skapa så starka känslor - och varje gång har den lika stor effekt på mig. Antingen känns det som om världen ska gå under och man vill helst kasta bort den och låtsas som om man att det aldrig har hänt. Eller så blir det en sådan glädje att man aldrig vill glömma känslan och helst av bara rama in den & hänga upp den, som en ständig påminnelse om denna underbara & vackra stund!

Det kommer nerdimpande i bredlådan en gång om året - skattedeklarationen.

Ja, och i år kom den med glada bud för både mig och Juan, så inga ekonomiska katastrofer för oss i år heller - Jippie! Istället blir jag drygt 7500 kr. rikare till sommaren och känner mig väldigt nöjd med det. Juan fick ännu mer, men om han vill yttra sig om sin ekonomi så får det stå för honom - I ain't gonna be a teller here.

Men det är alltid lika jobbigt när man ser den. För man liksom drar sig lite för att öppna den. ("Tääänk om det står -5000 kr. Då är jag nästan körd") Men hittills har jag aldrig behövt betala tillbaka något -Puuh - men någon gång kanske oturen hamnar hos mig.
Fast jag är väldigt nogrann med att mina arbetsgivare ska dra full skatt på mig, det känns väldigt viktigt!

Men nu är det läggdax för mig för imorgon är det uppstigning till en ny dag med nya äventyr! :)

Peace

Jag älskar min underbara Juan Ramón Fuenzalida Mercado! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0