Hanna-Joismen

Jag har kommit fram till en sak idag, vilken kanske inte är så revolutionerande som andra av mina slutsatser (jag är ju - självutnämnd - mästare att på sätta ord på saker andra går runt och omedvetet tänker på, typ.) Men i alla fall, jag har kommit fram till att man verkligen ska göra endast det som gör en glad. Allt annat ska man bara skita i. Och nu menar jag inte att man ska sluta jobba & festa varje dag för att man tycker det är kul eller liknande. Utan det som är kul - i längden. Det vill säga sånt som kanske inte är lika kul, men som är nödvändigt ska man göra ändå. För i längden är det ändå det som gör en glad.

Ta till exempel skolan. Om du bangar skolan för att gå och fika med dina vänner varje dag har du ju kul för stunden, men i längden blir det inte så roligt om du kanske vill söka högskola och betygen inte riktigt nådde ens halvvägs till vad som krävdes. Tråkigt.
Och jobb. Om du slutar att jobba så kan du inte betala hyran och kanske hamnar i massa skulder, vilket suger väldigt hårt. Never been there and I'm not going!

Så min filosofi - asså helt seriöst så har jag typ sjukt många filosofier, jag skulle snart kunna skapa en ideologi - Hanna-Joismen, hur som helst - går ut på att:
  • Jobba med måtta, alltså så du klarar dig och kan göra det du vill - kanske resa eller annat som kostar pengar?
  • Gör allt som du tycker är kul: dansa, träna eller vad nu du tycker är kul. Fast på dina villkor och så mycket du vill.
  • Skippa det onödiga som bara tar upp energi och som inte ger dig något.
And than they lived happily ever after...

Nä, men jag tror att detta kan få livet att kännas lite lättare, i tyngre stunder. Så det är bara att sätta sig och sortera! Ha en trevlig kväll/natt/dag (beroende på när du läser detta)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0