Food people!

Något som jag tycker är både kul & lite jobbigt med att inte bo hemma är att man måste laga mat själv. För ni som bor hemma förstår nog inte hur bra ni har som får maten serverad på bordet varje dag. Det är ju liksom inte bara så att den trollas fram, utan någon har ju faktiskt stått i köket i x-antal timmar och lagat, diskat & fixat.

Idag, som alla andra dagar, var det dags att laga mat. Och jag ger er alla ett tips. Kolla alltid först vad som finns hemma! För det är inte jättekul att stå mitt i matlagningen och inse att man måste springa till ICA eller - mitt altenativ - kila ut i korridoren och knacka dörr. Vilket jag blev tvungen att göra idag. Fast min favoritgranne Sandra var inte hemma, så det var bara att bege sig vidare. Saken är just den att det bor en hel del intressanta människor i våran uppgång så man vill helst inte knacka på vem som helst. Men som tur var kom min granne T någon ting hem (han har en jackrussell som heter Sture, asball!) och jag kunde få en decilliter mjöl så jag kunde fullfölja min matlagning - paj a la Johanna - mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0