I have only one word.

AMAZING! Fast jag har faktiskt fler ord än så. Fyyy faaan vad freaking jäkla asbra den här dagen har varit - trots den hemska träningsvärken som antagligen kommer att vara värre imorn, men det är smällar man får ta! Hur som helst, dagen började med att vi hade en workshop i popping för Devious och Greenteck (hur den sistnämnda nu stavar sitt namn förblir en gåta) och även om inte popping riktigt är min "thing" så var det riktigt kul och inspirerande. Greenteks (annan stavning, jag vet, jag skriver alla som är möjliga så blir väl säkert någon rätt...) floorwork är helt freaking amazing! Han är GALEN! Så idag sa jag "screw you" till mina knän och körde fullt ut! Totaly worth it!

Efter denna fantastiska workshop så hade vi ännu en workshop fast i locking! Och DAMN! Jag är käääär! Både i locking och i den fantastiska P-lock. Jag skiter i om han är för gammal, aningens för kort och bor i Frankrike - he's in my heart! För när man dansar så jäkla bra (och luktar så hiiiimla gott!) så spelar det andra ingen roll längre. Det bästa, förutom underbar dans, var ju att han var en äkta fransman! Han bröt på det där franska sättet, hade randig tröja & basker (vilket alla lockare har men också alla stereotyp fransmän) OCH han jämförde dans med mat!

- Dance is like when you cook. You don't only cook with basics, like pasta in water and eat it. You add spices, flavors, to make it interesting!

Gaaah! Man dör ju lite! Det kan ju inte bli mer franskt än så! <3

Nu är det dags för mig att landa på jorden igen och komma ur mitt dans-rus för nu ska det packas! Det känns som jag inte gör annat än att packa, packa upp, tvätta, packa om! Men jag ska väl inte precis klaga. Imorgon bär det av till Stockholm för i helgen är det Streetstar! Woop woop! Och redan imorgon bär det av till Fashing för lite pre-party - ah yeaaah - och träna upp sina skills inför preselection som är på fredag. Scary shit! Ni kanske kan hålla en tumme eller så för mig?

Jag ska försöka hålla er uppdaterade på mitt äventyr i Stockholm! :)
- Peace och kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0