Position taken!

Efter en uppläxning/guilt-tripping av min fellow co-worker Elin angående att jag är för dålig på att uppdatera min blogg (vilket visserligen är sant, så det får jag ta) så sitter jag här igen och är redo med en up-date om vad som "is going down at Åsa". Så här är det:

De senaste dagarna har jag blivit klassificerad svamp-expert. Japp, alla har vi dolda talanger och min är svamp. (OBS! Alltså den man plockar!) Dock så var inte "konkurrensen" om denna position så hög. Det ända som krävdes var att jag visste hur kantareller ser ut, att dom växer typ överallt och dessutom nära väg-kanter och hur man rensar samt tillagar dom. Ja, ni förstår. Hur som helst så vet jag ju detta och det var tydligen en överraskning för många så jag klarade testet för att bli den nya svamp-experten (Yay! Jag som har längtat så innerligt efter detta erkännande!). Vi plockade massa svamp - trattisar, vanliga kantareller och trumpet-kantareller, vilka tydligen är en "delikatess" - dom har hela 3 stjärnor i svampboken och smakade muuuuums!

Utöver detta har vi gått en liten massage-kurs hos friskvårdarna vilket var superbra! :) Annars har vi bara dansat på som vanligt förutom att mitt knä spökar lite så jag stod över lektionen idag. Känns inte helt okej och jag är ganska orolig... Jag hoppas verkligen inte att det blir sämre! Så på måndag är det bara att boka en tid hos sjukgymnasten så jag tar tag i det  här i tid denna gången!




På jakt efter svampen!



Elin hittade massa svamp! :) Här visar hon vad man vill äta med inte borde...



Och denna ska man tydligen inte heller äta... även om den påminner om en jordgubbe. Mums!



Oooo, we so happy cuz we found mushrooms!



Alooooot of it! Mmmmm... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0