Midsommar i Bohuslän

Jag ska börja med att skriva: ÄNTLIGEN är jag hemma! Helgen har varit grym, men det är sjukligt skönt att komma hem när man har varit borta några dagar.

Så det hela lilla midsommars-äventyret började med att jag liftade upp till mitt sommarställe. Med min pappa och resten av min familj nr. 2. Väl uppe så spenderade jag en natt på vårat sommarställe som ligger mittemellan Smögen och Lysekil - ish - vilket var jättemysigt!

Midsommarafton börjades med lite blomplockning, kransbindning, midsommarlunch och dans kring stången (ståndet?). Helt enkelt som det ska vara. Vid 7-tiden, efter att ha instruerat Anna till min location (vilket resulterade i en tur igenom ett okänt villa-område, fråga mig inte hur hon lyckades, men "följ den stora vägen" verkade inte riktigt funka bra för henne...) var vi på väg till Smögen. Dock lyckades vi, när vi var mitt uppe i en väldigt djup och intressant konversation, ta fel i en rondell som ledde oss till den liten omväg på cirka en halvtimme. Så efter att ha kört i en timme, vilket egentligen bara skulle vara en halvtimmes tur, rullade vi in i Kungshamn. Och den synen. Jag har bara ett ord som passar det: DRÄGG! Så alla ni som någon gång har tänkt att åka till Smögen och campa över midsommar - Gör inte det!!! Som tur var skulle inte vi spendera våran midsommar på en camping utan hemma hos Jens och hans gäng på Smögen.

Så väl framme på plats i sommarstugan (som jämfört med våran sommarstuga var en herrgård!) var det dags att fira in att vi går mot mörkare tider, för det är väl det vi firar, right? Kvällen började med lite dans (på middags bordet), gick över till lite mer dans (på golvet, för Jens tyckte att det var bättre så), detta ledde sedan till ändlösa diskussioner om allt mellan himmel och jord, vilket senare övergick till en tripp ner till Bryggan med stort B. Vilket jag känner att vi kunde ha hoppat över för det kändes lite som om Gud hade placerat alla Drägg, med stort D, på samma ställe. Så visiten blev kort och vi återvände till stugan för att fira lite till. Hela kvällen avslutades med fyllekäk i form av popcorn, tunnbröd med mjukost och knäckebröd med smör - mmmm!

Det var helt enkelt en väldigt, väldigt rolig kväll med härliga människor. Till exempel Daniel, min nya bästa kompis, som gick runt och lurade i alla (som gick på det) att han hette Mads, var 17 år och dansk. Sedan hade vi finbesök från fyra Borås-tjejer med rolig dialekt. Fast det tog inte lång tid innan dom blev överglänsta av 2 stycken killar från Karlstad med den bredaste dialekt jag någonsin hört. Och Anna fick dom att säga "ölburksöppnare" vilket ALLA borde höra en Karlstadbo säga någon gång i sitt liv. Priceless!!!

Hela midsommar var, för att summera det hela, väldigt lyckad! :) Jag kan lätt ranka den på min topp 3! Men nu ska jag nog faktiskt ta och mysa ner mig lite i min soffa och bara chilla. För trots allt så kostar det ju lite att ha roligt...


Bordsdansen...

 

Glada tjejer! :)

 

Niklas posar på trappen där det händer!

 

Dans inne på golvet

 

Lite mindre fokuserat, men minst lika glada!

 

Ingen muckar med den tjejen!

 

Lite frisk luft!

 

MAAAAT!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0