Åsa Baby!

Nu var de nog ändå på tiden att jag skrev ihop en liten resumé om livets händelser. Just nu (för er som inte vet) befinner jag mig nu på ÅSA Folkhögskola!!! YAY! Det känns helt sjukt bra, även om jag just idag är väldigt trött och kanske aningen sliten, men jag ska börja från början:

Jag anlände till skolan i onsdags efter att världens bästa mamma hade skjutsat upp mig. Framme möttes jag av en bamse-slow-mo-spring-kram av Dawda, Elin och Martin vilket var en perfekt början på året! Onsdagen dedikerades åt att komma i ordning, vandra runt lite på skolan och softa med folk.

Sedan blev det torsdag och det var dags för upprop i matsalen följt av ett väldigt konstigt "inspirations-tal" av rektorn (han lyckades få in finanskrisen, Japan och Andres Breivik i detta... I donno how, but he did!) och därefter "information i respektive klass". Dock så lärde vi oss den hårda vägen att Freeze är ett tränings-freak som gillar att plåga oss danselever så vi började "informations-dagen" med att springa idioten i typ 10 minuter inne i danssalen... Så nu vet vi (speciellt jag och Elin) att jeans ENDAST är till för lördagar och söndagar här på Åsa.

Efter denna informationsstund var det lunch och sen lite mer fys och pladder osv. Sen blev det kväll och då utfördes den hemliga Åsa-ritualen som jag inte alls kan skriva om här. Så gå på skolan så får ni veta :D Jag vill i alla fall tillägga att jag och Elin var sjukt stolta över oss själva och varandra.

Sedan blev det fredag och det var dags för en "lära känna varandra på skolan"-dag. Det var jättenice, men vi dansare var aningens aningen liiiite för övertrötta, den som hade sovit mest hade sovit stadiga 4 timmar, så hela dagen blev som ett stort flumm. Framförallt för mig och Elamaze - vi flippade ur totalt och hade kramp i både magen och kinderna efteråt.

När vi väl var klara med aktivitet, som var en tävling vilken vi kom 2:a i (fråga oss inte hur), var det en stunds vila innan festen drog igång! Det var en toppenkväll men tyvärr så var jag en aning trött (hade inte sovit middag på dagen), dock löstes detta med en koffeintablett och lite alkohol! Vi började på almen och slutade i danssalen där det var ett totalt urflippat allstyle/no-style jam :) Tuuuungt var det!

Och nu är det lördag och man är väl inte riktigt lika pigg än, men fan va jag är glad att jag är här! Massa härliga människor. Det känns helt enkelt så sjuuuukt jäkla bra :D

Kommentarer
Postat av: Katrin

Låter underbart gumman! Är så glad för din skull :)

Kraaaaam

Ps hoppas du får tid att ringa någon dag :P DS

2011-08-22 @ 21:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0