Varning: känsligt ämne.

Det här med bloggandet går ju uppenbarligen inte så bra för min del. Eller i alla fall inte att hålla den uppdaterad... Så nu efter en paus på sisådär 3 veckor är det väl dax att slänga in ett litet inlägg. Dagens tema: dans. Otippat. Eller ja, faktiskt ganska med tanke på att jag totalt har hållt mig borta ifrån dansvärldens drama den här sommaren och nu tar små baby-steps in igen, eller kanske därifrån? Jag står inför ett dilemma som lyder på följande sätt:
Vilket väger tyngst min glädje till dansen eller mitt hat till dansvärlden?
För ärligt talat: Jag är så himla trött på det! Detta ständiga behov av att synas, att stå i centrum, att vara snyggast, att dansa bäst, ha senaste sneakersen, dansa med rätt folk. Bara tanken på det gör mig illamående. Kan folk inte bara dansa för sin egen skull och skippa allt drama och droppa all attityd? Dansa för att glädjen till dansen finns. Ha en gemenskap baserad på att vi alla älskar dans och musik. Inte byggd på hur bra man dansar eller hur "cool" man är. Seriöst. Och alla ska vara så "getto". Helt seriöst: 1. vem i ett getto har helt kittad outfit från adidas? Okej, kanske om han/hon har snott den ifrån någon... anyway. 2. Sverige "äger" inte ens ett getto. Vi har det alldeles för bra för att ha ett sådant i detta landet... jaja...

Hur som helst. Just därför har jag tagit ett litet steg tillbaka från dansvärlden och håller mig till att undervisa och gå i skolan. Så slipper jag sammandrabba med folk bara för att stå upp för mina åsikte. Eller ens behöva yttra dom. Fast nu gjorde jag ju det här ändå. Fast då kan ju dom som vill läsa och dom som inte bryr sig bara kolla åt andra hållet!

Men nu för att lätta upp stämningen lite då, låt mig skriva om något annat, lite mindre hett ämne. Och något som gör att jag inte kommer att få 100 hat-mejl ifrån folk som tycker att jag ska sluta klaga så mycket och istället helt enkelt låta dansen vara. Men NOPE. I will not. Och jag har inget mer att skriva om nu. Så Peace & Love så länge till er som vill ha den :)



Kommentarer
Postat av: erica, den coolaste kusinen

Johannis, du är värdens bästa!

2010-09-22 @ 11:14:08
URL: http://iricas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0