Helg i skogarna

Nu har denna helg också passerat lite för snabbt för mitt eget bästa, men jag är glad ändå (trots en lätt bakfylla). Hur som helst så har denna helgen varit väl spenderad då vi har varit i Värnamo och hälsat på Juanitos släkt och vänner.
Vi började med att bara chilla hemma hos Marlene och Christian på fredagen, man måste ju få slappa lite efter en hård plugg-vecka (hade ju tenta i onsdags och min hjärna skulle vilja liknas vid en överkokad potatis). Igår däremot var det mer fart i oss! Först körde vi runt hela värnamo och köpte massa mat och sånt onödigt. Sedan åkte vi till kyrkogården där jag tände ett ljus för min fantastiska farfar och fällde några tårar. Men efter det fick vi lätta upp stämningen och åkte till Gnosjö (en ännu mindre håla i skogen bredvid Värnamo) och hälsade på Sagge, Juans vän. Vi avrundade dagen hemma hos Jakob och Malin med några flaskor vin och en massa skitsnack (därav bakfyllan). Heeeelt perfekt med andra ord! :) Dagens anda är "chill" igen. Vi tog en kaffe hos Vicky förut och nu är det barnkalas hos Pato.

Och efter detta beger vi oss hem igen till staden för att återgå till det vanliga livet igen. Med lite mindre skog, mer hav, mindre kyla, längre öppettider och mindre incest! Men jag gillar Värnamo ändå, ett tag :) Tanken av att stanna här en längre tid får mig dock att känna en viss yrsel och ett lätt illamående (detta kan ju iofs bero på gårdagens vin-intag). Så nu packar vi väskan, kopplar hunden och beger oss av mot andra breddgrader-ish.

Peace out Värnamo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0