Matvanor

Nu har man precis ätit middag - klockan är 23.49 och dessvärre tillhör detta inte ovanligheterna. Om jag ska vara ärlig förstår jag faktiskt inte hur folk gör som lyckas äta middag klockan halv sju varje dag!?
Visserligen kanske deras förutsättningar är bättre än mina. Börjar man att jobba sent och inte är hemma under just "middagstid" känns det ju aningen svårt att lyckas med en "riktig middag". Men saken är den att jag inte bara kan skylla på mina arbetstider.

Idag slutade jag faktiskt i tid - var ändå hemma vid halv 7. Men ändå börjas middagslagning vid halv 11 tiden. Bara för att "jag ska bara" är en väldigt bra ursäkt till att framförskjuta saker... Men äta bör man annars dör man - i förtid. Jag tror helt enkelt att det är lätt att komma in i mönstret med sen matlagning, fast detta bör uppredas nu under sommarsemesten.

Det sägs dessutom att det "inte är bra att äta för sent på kvällen". Men om man är van vid att gå och lägga sig klockan 1-2 varje kväll borde ju 10 vara en ganska bra tid för mat - egentligen. För om man äter klockan 7 så kanske man går och lägger sig vid 10 (som vanliga människor gör med vanliga jobba) och förhållandet blir ju då lika stort, i antal timmar (jag räknade på fingrarna faktiskt och det stämmer).

För jag tror helt ärligt att min mage inte känner att klockan är 10 nu och det är alldeles för sent för att äta - "Nej! Det är för mörkt! Jag är mörkrädd, jag ser ju inte vad du stoppar i dig. Vad var det där...? NOOOOOO!" - nej, inte riktigt så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0