Varför kan vi inte bara chilla lite?

Det är någonting som jag har stört mig på så himla länge nu och det är den eviga tävlingen mellan tjejer! Killar verkar defintivt inte ha samma problem och problemet finns inte tjejer mot killar. Men vi tjejer alltså, vi jobbar ständigt emot oss själva. Allting! Jag blir så trött.
Det är inte många tjejer som rakt upp och ner skulle gå fram till en annan tjej (som hon självklart inte känner så bra då) och säga - gud vad du är duktig! Det kanske är 1 på 100, men dom övriga 99 skulle aldrig göra det. Jag tror att det är för att man inte ville "sätta sig under" en annan brud, ge henne ett bättre självförtroende. Medans att göra det mot en kille - inga problem, kasta gärna rosor efter honom också. Jag fattar verkligen inte?
Den enda gången som tjejer kan vara lite extra trevliga mot en annan tjej är:
1. om dom är bra vänner.
2. om dom får ut någonting av det. Tex att tjejen är väldigt populär, kan ge dig jobb mm.
3. om dom helt enkelt känner sig väldigt överlägsna redan innan och anser att dom inte kommer att förlora värdighet på det.

Jag tycker verkligen detta är urlöjligt och försöker så gott jag kan att inte följa i samma spår. Jag tycker om att säga till folk om jag tycker att dom gör något bra, dom som verkligen förtjänar att höra det. Dom som kämpar som fan och dom som ger allt.

Jag önskar så ofta att tjejer kunde fungera som killar gör. Det hade underlättat så mycket i världen. Men självklart önskar jag ju att killar kunde tänka efter lite ibland, så som vi tjejer kan!

Min underbara ärliga man :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0