Mat-psykologi

Nu är det dax att gå upp för att ha ännu en dag full av dans. Vi börjar på Move med lite gruppträning sen bär det av till Kungsbacka för 2 timmars undervisning :) Och som avslutning: (helt dansfri) en sväng ner till judoklubben.
Men först ska man ta sig ur sängen, vilket inte är det lättaste... Men jag och Nadia bakade Brownies (eller det stod att det var det, med det smakar typ kladdkaka...?) så dom står och lockar på mig i kylen. Och det finns Keso!! Mmmm... Lööööv! Och rostmacka... Ååå, jag älskar att inte bo hemma. För när man köper något gott här så kan man faktiskt gå helt lugn och inte känna minsta stress över att allt det underbara ska vara helt uppätet dagen efter!

Det var ett problem som vi hade hemma hos mig när jag var yngre. Så fort det man köpte hem något gott så fanns det inte ens någon vits att ställa in det i kylskåpet, frysen, skafferiet. För dagen efter var det ändå som om man hade ställt det mitt på bordet med en lapp "ät gärna upp allt och lämna inget till dom andra".
Detta gällde ju självklart mig också. Speciellt när det kom till glass. Problemet var att jag inte hade några syskon = egentligen inte någon att skylla på. Men jag löste det ganska bra: "Det var Byllan som gjorde det". Mamma: "men byllan är en katt, hon kan inte ens öppna frysen..." Jag: "men jag looovar...."
Ja, ni förstår, jag är inte den bästa lögnaren, men som min man så fint säger "Man måste alltid skylla på någon".



Ha en bra dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0