att vara beroende...

En ovana av mina är att jag ständigt är beroende av något. Ett tag var det chocklad vilket inte är så himla bra... Jag kunde göra vad som helst för att få tag i det, näst intill stjäla (men bara nästan, asså jag är ju inte så korkad, eller jo, det hände ju att jag "stal" från farmor, men det räknas inte!) Sen var det Coca Cola - och guud! huvudvärken jag fick om jag inte drack minst 1 liter om dagen. Sedan var det ciggaretter, lite för mycket fest = fest-rökning = rökning varje dag.. ja ni fattar. Men nu är jag i alla fall av med det beroendet. Där emellan har det varit allt mellan himmel och jord: cocsbollar, äpplen, loka, extra tuggummin, kaffe, ja, typ allt som går att förtära. Men detta bara i perioder, för jag inser ganska snabbt att det inte är bra för mig och måste sluta. Och då blir det ju självklart att jag byter ut ett beroende mot ett annat. Och nu har jag helt bytt nikotinet mot koffein. Fast inte i Vitaminwater från Glacéau. Jag undrar hur detta ska sluta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0